اثر خواب بر بارداری

اثر خواب بر بارداری

موضوعات مرتبط: عوارض خواب زیاد در دوران بارداری | علت خواب زیاد در ماه آخر بارداری | تاثیر خواب زیاد بر جنین | خواب زیاد در اواخر بارداری | بی خوابی در بارداری و جنسیت | خواب آلودگی و جنسیت جنین | خواب زیاد در بارداری و جنسیت جنین

خواب شبانه برای خانمی که قصد باردار شدن دارد بیشتر از آن چه که فکرش را بکنیم مهم است. تحقیقات نشان می‌دهند که هر چه خواب شبانه بیشتر باشد، شانس باردار شدن شما هم افزایش می‌یابد. علت آن در قسمت زیر آمده است

لوسی ولف یکی از بهترین مشاوران خواب و یکی از نویسندگان و مشارکت کنندگان ثابت بخش مادر و نوزاد معتقد است که خانم‌هایی که قصد بچه‌دار شدن دارند باید بین 7 تا 9 ساعت بخوابند.

مطالعات اثر خواب بر بارداری

طبق بررسی‌های انجام شده در بین خانم‌‌های ژاپنی که در مرکز پزشکی شهر کوب تحت عمل IVF قرار گرفتند، میزان رشد تخمک بارور شده‌ی خانم‌هایی که خواب مناسب داشتند 14 درصد سریع‌تر بود.

در کنگره سالانه انجمن آمریکایی باروری اعلام شد که تحقیقات نشان می‌دهند که خواب کمتر از 6 ساعت در شب موجب کاهش 20 درصد هورمون‌های مهم در بارداری خواهد شد.

از زبان متخصص خواب

به عقیده متخخصین خواب، «تحقیقات همیشه بر این مسئله تأکید داشتند که  خواب باید در صدر رفتارهای سلامت به عنوان عامل پیشگیری از بیماری ها و همچنین به عنوان درمان قرار بگیرد. به یاد داشته باشید که تغییرات کوچک می‌تواند تفاوت قابل توجهی را برای تمایل به خواب ایجاد کند و نباید آن را دست کم گرفت.

«خانم‌ها باید7 تا 9 ساعت بخوابند و آن را جدی بگیرند. قبل از خواب با دستگاه‌های الکترونیکی کار نکنید، مصرف الکل و کافئین را کم یا قطع کنید و در هفت روز هفته برنامه خواب منظم داشته باشید.

خانم ولف افزود «متخصصان معتقدند الگوهای خواب با تغییر سطوح هورمون‌های خاص بر باروری اثر می‌گذارد. خواب کم میزان استرس را افزایش می‌دهد که در بارداری اثر منفی به جا می گذارد.»

مادران ما چند ساعت می‌خوابند؟ اگر دیدید صبح زود در اتاق شما را می‌زنند!!!

سلب مسئولیت: ما در اینجا شما را راهنمایی کردیم، این اطلاعات به هیچ وجه جایگزین خدمات پزشکی نخواهد بود. برای اطلاعات بیشتر همیشه با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید