اثر چاقی در زایمان زودرس

اثر چاقی در زایمان زودرس

توضیحات مرتبط: چاقی و خطر زایمان زودرس | زایمان زودرس | چاقی در زایمان

تحقیق ارتباط چاقی و زایمان

تحقیقی به رهبری پروفسور مایکل ترنر در مرکز UCD بارروی بیمارستان دانشگاه مادر نوزاد کومبه انجام شد. این نخستین باری است که ارتباط مشخصی بین چاقی و زایمان پیش موعد ایجاد شد.

« از هر 6 زن یک زن چاق است. زنان باید قبل از بارداری و در حین بارداری از چاق شدن اجتناب کنند.»

این بررسی نشان داد که چاقی شدید ریسک زایمان زودرس را تا یک و نیم برابر افزایش می‌دهد. زایمان پیش از موعد، زایمان قبل از هفته 37بارداری است. علاوه بر زایمان پیش از موعد، دیابت بارداری و پری اکلامپسی نیز در زنان چاق رایج هستند.

از شروع سال 2009 تا انتهای 2013 از 39528 زایمان انجام شده در کومبه، 94 درصد به زایمان به موقع و 5.9 درصد به عنوان پیش از موعد یا زودرس طبقه بندی شدند. از این تعداد  زایمان209 یا 9 درصد زایمان بسیار پیش از موعد بودند و در کمتر از هفته 28 بارداری اتفاق افتاد.

آمارهای دیگر

این گزارش همچنین نشان می دهد که در مقایسه با زنانی که زایمان به موقع دارند، زنانی که زایمان پیش از موعد دارند به احتمال بیشتر بیش از 35 سال دارند، بیکار هستند و اولین زایمان آنها است و درمان ناباوری یا مراقبت‌های زایمان نامنظمی داشتند.

سلب مسئولیت: ما در اینجا شما را راهنمایی کردیم، این اطلاعات به هیچ وجه جایگزین خدمات پزشکی نخواهد بود. برای اطلاعات بیشتر همیشه با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید