دو ماهگی نوزاد

دو ماهگی نوزاد

موضوعات مرتبط: دو ماهگی نوزاد | رشد نوزاد | تکامل نوزاد

زمانی که کودک به یک ماهگی می‌رسد، می‌بینید که فعال‌تر و هشیارتر شده و کمی کمتر می‌خوابد. روزمرگی نوزاد شما ممکن خسته کننده به نظر برسد اما به یاد داشته باشید که این همیشگی نخواهد بود. در هفته‌های پیش رو نوزاد شما به رشد و تکامل خود ادامه می‌دهند و حتی ممکن است در زمان خواب شب، کش و قوس ‌کند.

روی شکم خوابیدن نوزاد

در این مرحله، وقتی نوزاد را روی شکم قرار می‌دهید می‌تواند سر خود را بلند کند. در این مرحله ممکن است غیر از گریه صداهای دیگری مانند غان و غون هم از خود در بیاورد. در این ماه جواب تمام کارهای شما را با لبخند می‌دهد.

جهش در رشد نوزاد

در انتهای ماه اول حس می‌کند قلق شیر دادن به کودک دستتان آمده و نوزاد شما روال منظمی را دنبال می‌کند ـ اما ناگهان نوزاد تغییر رویه می دهد و می‌خواهد که کل روز را غذا بخورد! این جهش در رشد نوزاد چند روز تا یک هفته  زمان می برد. نوزادان در چند نوبت به جهشی در رشد خود می‌رسند اما این جهش به طور کلی یکبار در هفته‌های بین ششم تا هشتم، سپس در ماه سوم، ماه ششم و ماه نهم رخ می‌دهد. ممکن است در هر یک از این جهش ها، نوزاد شما دیگر نوزاد تازه متولد شده نیست و حتی لباس‌هایش اندازه‌اش نیستند!

سلب مسئولیت: ما در اینجا شما را راهنمایی کردیم، این اطلاعات به هیچ وجه جایگزین خدمات پزشکی نخواهد بود. برای اطلاعات بیشتر همیشه با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید