هشت روش خواب راحت در زمان بارداری

هشت روش خواب راحت در زمان بارداری

موضوعات مرتبط: خواب راحت در بارداری | چرخیدن در خواب در دوران بارداری | درمان بیخوابی در بارداری | عوارض به پشت خوابیدن در بارداری | قرص خواب در بارداری | پهلو به پهلو شدن در خواب در بارداری | خواب آور مجاز در بارداری | خواب دیدن در دوران بارداری | خواب راحت در زمان بارداری

در ادامه نکاتی در مورد خواب راحت در بارداری بیان شده است. بدیهی است که خواب راحت در بارداری بسیار مهم است.

در روز چرت نزنید

خواب‌آلودگی روزانه به ویژه در سه ماهه اول بارداری، تقریباً همه‌ی زنان باردار را مجبور به چرت زدن می‌کند. اما چرت روزانه خواب شب را دشوار می سازد زیرا از فشار خوابی که در طول روز داشتند کم می‌شود. این شبیه غذا خوردن است. خوردن حتی مقدار کمی غذا قبل از وعده اصلی، اشتهای شما را کم می‌کند. فقط سعی کنید زودتر بخوابید! دلیل بهتری از این برای این که ساعت 9 شب در تخت باشید وجود ندارد.

استرس ممنوع

اگر در مورد مسئله خاصی استرس داشته باشید، خوابیدن بسیار سخت خواهد بود. این استرس ممکن است استرس طبیعی روزانه باشد یا ناراحتی حاصل از روابط یا حتی نگرانی رایج در بین زنان باردار یعنی نگرانی زایمان باشد. زمانی که سرتان را روی بالش می‌گذارید، نگرانی‌هایتان به سراغتان می‌آید. این نکته را به خاطر داشته باشید که وقتی مشکلی را با دیگران در میان می گذارید، آن مشکل تقسیم می‌شود. اگر در کنار خود شریکی داشته باشید، افکار خود را را خالی می‌کنید. اگر هم کسی در کنارتان نیست که مشکلاتتان را با او تقسیم کنید، می توانید نگرانی‌های خود را با دوستان و خانواده خود در میان بگذارید. از دیگر روش های کم کردن استرس اینکه حمام کنید، کتاب بخوانید، اسطوخدوس زیر بالش خود بگذارید. خلاصه اینکه هرکاری که باعث آرامش شما می‌شود، انجام دهید.

تعداد زیادی بالش بخرید

مهم نیست چگونه دراز می‌کشید، در سه ماهه سوم برای راحتی در هنگام خواب به کمک زیادی نیاز دارید. ابتدا از بالشی بزرگ برای تمام قسمت بدن خود استفاده کنید. سپس برای کمک بیشتر از بالش‌های کوچکتر استفاده کنید. برخی زنان قرار دادن بالش زیر سر و زیر بازوهای خود را دوست دارند؛ بعضی دیگر همچنین دوست دارند بین شکم و تخت خود چیزی قرار دهند و بین زانوهای خود چیزی بگذارند و پشت خود را به چیزی بچسبانند.

رویا پردازی نکنید

تحقیق اخیر نشان داد که 59 درصد زنان باردار خواب‌های وحشتناکی می‌بینند که در آن نوزاد آن‌ها در خطر است. رؤیاها امر طبیعی هستند و ظاهراً بخشی از ذات زنان برای محافظت از کودکان است.

بعد ساعت 6 عصر مایعات مصرف نکنید

در سه ماهه سوم  هر بار که دستشویی را می‌بینید، می‌خواهید گریه کنید. اما بیدار شدن در وسط شب آن هم چندبار نوعی شکنجه است. این مشکل تنها با کاهش مصرف مایعات قابل حل است. به یاد داشته باشید که آب بدن خود را به میزان مطلوب حفظ کنید.

خواب منظمی داشته باشید

حتی در اخر هفته‌ها سعی کنید خواب منظم داشته باشید. بدن شما چرخه خواب/ بیداری خود را براساس نور تنظیم می‌کند. اگر گیج شود، ساعت‌ها این ور و آن ور می‌کنید و دور خود میچرخید. خواب منظم شما را برای زمانی که فرزند شما متولد می شود آماده می‌کند.

اصلاً غذای تند نخورید

غذای تند یا هر چیز دیگری که  که موجب افزایش ضربان قلب شما می‌شود، مصرف نکنید..

ورزش

برخی از انواع ورزش در طول بارداری بسیار توصیه می‌شود. پیاده‌روی، شنا یا یوگای بارداری برای بارداری مفید هستند به ویژه این که خواب شما را به حداکثر می‌رساند.

آمارهای دیگر

این گزارش همچنین نشان می دهد که در مقایسه با زنانی که زایمان به موقع دارند، زنانی که زایمان پیش از موعد دارند به احتمال بیشتر بیش از 35 سال دارند، بیکار هستند و اولین زایمان آنها است و درمان ناباوری یا مراقبت‌های زایمان نامنظمی داشتند.

سلب مسئولیت: ما در اینجا شما را راهنمایی کردیم، این اطلاعات به هیچ وجه جایگزین خدمات پزشکی نخواهد بود. برای اطلاعات بیشتر همیشه با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید