سه ماهگی نوزاد

سه ماهگی نوزاد

موضوات مرتبط: سه ماهگی نوزاد | رشد نوزاد | تکامل نوزاد

با گذشت زمان نوزاد شما فعال‌تر می‌شود و دید او فراتر از خوردن، خوابیدن و گریه کردن خواهد بود. خوشبختانه در طول این ماه  نوزاد شما در روز بیشتر هوشیار می‌ماند و بازی می‌کند ـ که در نهایت منجر به  زمان خواب طولانی‌تر در شب می‌شود. در این ماهاحساس خواهید کرد که بیشتر با نوزاد خود ارتباط متقابل دارید زیرا لبخند‌ها، قان و قون‌ها و تماس چشمی بیشتر می‌شود.

این ماه نوزاد شما بیشتر می‌تواند سر خود را نگه دارد. زمانی که روی شکم قرار می‌گیرد، سر خود را کمی بالاتر می‌آورد و حتی سینه خود را از زمین بلند می‌کند. نوزاد شما در زمان بازی و زمان تعویض پوشک بیشتر لبخند می‌زند و بیشتر با شما ارتباط برقرار می‌کند.

چند هفته اول ممکن است تصور کنید که نوزاد شما در جریان روند عادی زندگی قرار نمی گیرد. اما به زودی دنبال کردن کارهای روزمره ساده مانند غذا خوردن، بازی کردن و خواب می‌تواند به جریان عادی زندگی کمک کند. همچنین یادداشت زمان هایی که نوزاد غذا می خورد و می خوابد کمک می کند که جریان طبیعی نوزاد خود را بفهمید. زمان خواب برای او تعریف کنید چرا که باعث می‌شود نوزاد شب و روز را از هم تشخیص بدهد. البته رویدادهای منظم دیگری مانند پیاده‌روی در عصر یا قرار دادن کودک روی شکم بر روی تشک بازی هم می‌تواند به زندگی روتین فرزند کمک کند.

سلب مسئولیت: ما در اینجا شما را راهنمایی کردیم، این اطلاعات به هیچ وجه جایگزین خدمات پزشکی نخواهد بود. برای اطلاعات بیشتر همیشه با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید