تجارب سه ماه اول بارداری

تجارب سه ماه اول بارداری

سه ماهه اول بارداری یک تجربه کامل است. در این خصوص در یک مورد مطمئن هستیم: بارداری‌ها هیچکدام شبیه هم نیستند و هر یک از موارد زیر در هر زمانی از روز و همچنین در هر مرحله از بارداری ممکن است برای شما اتفاق بیفتد. در سه ماهه دوم اغلب زنان باردار در تب و تاب بارداری قرار دارند و برای نقش جدید خود به عنوان یک مادر آماده می‌شوند.

مواردی که ممکن است در سه ماه اول تجربه کنید:

تا هفته ششم، قاعدگی شما دو هفته عقب افتاده است. شما ممکن است احساس خستگی و حالت تهوع داشته باشید و سینه‌های شما متورم و دردناک شود و همچنین ممکن است به طور پی در پی احساس دفع ادرار خصوصا در شب داشته باشید.

در هفته هشتم می‌بینید که میل به خوردن برخی غذاها ندارید در حالی که اشتیاق زیادی برای خوردن برخی غذاهای دیگر را دارید. همچنین حالت تهوع ممکن است برای شما آزاردهنده باشد. قبل از این که از تخت خود بلند شوید مقداری نان تست یا کراکر بخورید زیرا سطح قند خون را افزایش می‌دهد، در چنین زمانی پیشنهاد می شود تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهید اما مقدار هر وعده را کاهش دهید زیرا زمانی که معده شما خالی باشد حالت تهوع هم شدت می‌یابد. در این زمان خستگی مفرط به ویژه در اوایل شب را نیز ممکن است تجربه کنید. اگر برای خوابیدن در شب مشکل دارید، پیشنهاد می شود در طول روز هر موقع که توانستید چرت بزنید. در چنین شرایطی خستگی به تدریج کاهش می‌یابد. شما همچنین به دلیل عدم ‌تعادل هورمونی که پس از مدتی کاهش می‌یابد، احساس ضعف می‌کنید. پیشنهاد می شود از نواحی گرم و خفه دوری کنید.

اگرچه تا هفته دهم بارداری مشهود نیست، جنین شما اکنون به اندازه یک پرتقال است. اکنون زمان خوبی است که لباس زیر متناسب استفاده کنید زیرا اندازه سینه‌های شما افزایش خواهد یافت. برخی خانم‌ها دچار سردرد می‌شوند که به دلیل کم آبی و نخوردن غذای کافی حاصل از تهوع صبحگاهی است. سعی کنید در فواصل منظم مقادیر کمی غذا و به مقدار کافی آب بخورید.

در هفته 12 برآمدگی در بالای لگن خود حس می‌کنید و نوزاد شما به اندازه گریپ‌فروت خواهد بود در اولین ویزیت پیش از زایمان، دکتر یا مامای شما با معاینه خارجی می‌تواند جنین را حس کند. در این ویزیت سوابق پزشکی شما گرفته می‌شود، آزمایشات خون و ادرار انجام می‌شود، فشار خون بررسی می‌شود و توصیه‌های غذایی به شما داده می‌شود.

سلب مسئولیت: ما در اینجا شما را راهنمایی کردیم، این اطلاعات به هیچ وجه جایگزین خدمات پزشکی نخواهد بود. برای اطلاعات بیشتر همیشه با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید