به سینه خیز رفتن نوزاد خود کمک کنیم

به سینه خیز رفتن نوزاد خود کمک کنیم

موضوعات مرتبط: چهار دست و پا رفتن نوزاد | خزیدن نوزاد | سن غلت زدن نوزاد | کمک به خزیدن نوزاد | جدول زمانی کودک | زمان نشستن نوزاد دختر | برگشتن نوزاد روی شکم | علت نخزیدن کودک

نحوه تکامل نوزادان با یکدیگر متفاوت است. برخی نوزادان تا یک سالگی سینه‌خیز نمی‌روند و برخی زود و سریع شروع به راه رفتن می‌کنند. برخی نوزادان هم‌ هیچ وقت سینه خیز نمی روند و از یک روز شروع به راه رفتن می‌کنند. راه رفتن و سینه‌خیز رفتن  اولین تجربه استقلال را به نوزاد شما می‌دهد. آن‌ها عاشق این هستند که هر جایی که می‌خواهند بروند و هر وقت که می‌خواهند راه بروند.

اگر فکر می‌کنید نوزاد شما آماده سینه‌خیز رفتن است اما  نمی‌تواند قدم نهایی را بردارد به نکات مهم زیر توجه کنید تا به نوزاد خود کمک کنید.

روی شکم قرار دادن نوزاد

قرار گرفتن روی شکم مهم است و از روز اول این کار را انجام دهید. زمانی که آن‌ها از رحم خارج می‌شوند، نوزادان نیروی جاذبه‌ای ده برابر بیشتر از زمانی که داخل رحم بودند را تجربه می‌کنند (که البته کمی ترسناک است). روی شکم قرار دادن به نوزادان کمک می‌کند تا در برابر نیروی جاذبه مقاومت کنند. آن‌ها با بلند کردن دستان و بازوهای خود این کار را انجام می‌دهند (مانند ژست مار کبری) و نهایتا 9 یا 10 ماهگی باسن و پاهای خود را بالا می‌آورند.

از برخی تله‌ها استفاده کنید

همه ما به تشویق شدن نیاز داریم و نوزادان ما هم مستثنی نیستند. اسباب‌بازی‌های مورد علاقشان را دور از دسترس آن‌ها قرار دهید و آن‌ها را تشویق به حرکت کنید. همچنین آغوش باز پدر و مادر خندان آن‌ها را تشویق می‌کند تا به جلو حرکت کنند. آینه‌ای که در فاصله نزدیک قرار دارد  هم می‌تواند انگیزه‌ی جالبی برای  نوزاد شما باشد تا شروع به حرکت کند. از 6 تا 12 ماهگی نوزاد شما  تصور می‌کند کسی که در آینه می‌بیند نوزاد دیگری است و با مهربانی به او نزدیک می‌شود. از 13 تا 24 ماهگی نوزاد شما متوجه می‌شود که فردی که در آینه می‌بیند عجیب است و کم کم می‌فهمد که شبیه خود اوست.

سلب مسئولیت: ما در اینجا شما را راهنمایی کردیم، این اطلاعات به هیچ وجه جایگزین خدمات پزشکی نخواهد بود. برای اطلاعات بیشتر همیشه با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید