سه ماه اول پس از زایمان از زبان خود مادران

سه ماه اول پس از زایمان از زبان خود مادران

موضوعات مرتبط: سه ماه اول پس از زایمان | بعد از زایمان چه بخوریم | بعد از زایمان چه باید کرد | بعد از زایمان چی نخوریم | چهل روز اول زایمان | اولین رابطه بعد از زایمان طبیعی | استفاده از شکم بند بعد از زایمان | تغذیه بعد از زایمان سزارین

بله، واقعاً قوی هستند. بله، کمبود خواب شما را دیوانه می‌کند. بله، این طور به نظر می‌رسد که این سختی‌ها تمومی ندارد. حدس بزن چه چیزی می‌خواهم بگویم؟ این هم می‌گذرد. در اینجا صحبت‌هایی از مادرانی که سه ماه اول مادر شدن خود را پشت سر گذاشتند، می‌شنوید.

الیزا مادر دو کودک

«من از فرزند اولم تجربه زیادی داشتم اما مهمتر تجربه من این است که این دوران زیاد طول نمی‌کشد. بنابراین در مورد فرزند دومم هر باری که از خستگی هذیان می‌گم یا پاهایم نای راه رفتن ندارند و یک فنجان چای دیگر را هم نخورده رها می‌کنم،  می‌خواهم از تمام لحظاتم با این نوزاد تازه متولد شده لذت ببرم و همیشه، حتی در ساعت 3 صبح این مسئله را در ذهن دارم. این سه سال، حتی زمانی شیر دادن شبانه و آرامشی که من و فرزندم در آن لحظه داشتیم، لبخند روی لبهای من می‌آورد.

زو مادر یک کودک

«من سال‌ها رابطه خوبی با مادرم نداشتم حتی بعد از این که بچه دار شدم به او نیازی نداشتم. خوشبختانه مادرم خودش بیشتر برای کمک کردن تمایل نشان میداد. این به این معنا نیست که خودم نمی‌توانستم از پس آن برآیم اما خسته شده بودم و معمولاً زمانی که خسته هستید، بیشتر دچار تردید می‌شوید. وقتی کسانی که به آنها اعتماد دارید و در کارشان مسلط هستند، کنار شما هستند واقعاً به شما کمک می‌کند. مادرم می دانست که چه زمانی نباید کنار ما باشد! حالا رابطه من با مادرم  فوق ‌العاده است.»

کارولین مادر دو فرزند

فکر نکنید همه کارها را شما باید انجام دهید. حمام روزانه کودکان نه تنها ضرورتی ندارد بلکه متخصصان می‌گویند که  برای پوست حساس آن‌ها خوب نیست. در عوض قسمت بالایی و پایین بدن آن‌ها را بشویید. چند هفته اول از لباس های سرهمی استفاده کنید چرا که راحتتر است. در عوض به تغذیه، آروغ زدن، در آغوش گرفتن و خواب آن‌ها تمرکز کنید. آن‌ها نیازهای واقعی نوزادان هستند.

روت مادر یک فرزند

چیزهای احمقانه مانند تمیز کردن خانه را فراموش کنید. اگر شما را آزار می‌دهد، هفته‌ای یکبار آن را انجام دهید (یا می توانید برای آن هزینه کنید). چند هفته اول به سرعت می‌گذرند و دست شما بند تأمین نیازهای نوزاد کوچکتان است. اگر نیم ساعت وقت آزاد داشتید، استراحت کنید.

آلیس مادر چهار فرزند

در بند نوزاد می‌شوید! نوزاد شما تماس نزدیک با شما را دوست دارد و در زمانی که نوزاد کولیک (درد شکم ناشی از گاز و یا انسداد روده) یا رفلاکس دارد، این تماس نزدیک معجزه می‌کند. به علاوه اورا پشت خود قرار دهید، تکیه‌گاه خوبی است، دستان شما آزاد است که می‌توانید کارهای دیگر را با آن انجام دهید. مخصوصاً اگر فرزندان دیگری داشته باشید که باید از آن‌ها هم مراقبت کنید.

ماری مادر دو فرزند

از هر کسی که به شما پیشنهاد کمک کرد بپذیرید. اگر دوست نزدیکی دارید، او ا به شام دعوت کنید یا مقداری خرید کنید. از همسرخود بخواهید تا غذاهای حاضری یا ناهار بسته‌بندی شده آماده برای شما بخرد تا چیز دم دستی برای خوردن داشته باشید. در قسمتی از پذیرایی که به نوزاد غذا می‌دهید و همانجا استراحت می‌کنید جایی برای خود آماده کنید. یک کیف کوچک شامل بطری آب، اسنک‌های ساده وغیره داشته باشید. زندگی را برای خود راحت کنید.

سیناد مادر دو فرزند

بهترین پیشنهاد من این است که صبور باشید ـ زمان می‌برد تا نوزاد شما از الگوی خاصی پیروی کند، اما بلاخره زمان آن می‌رسد! نفس عمیق بکشید و بدانید که نوزاد از قانونی پیروی نمی کند. فقط او را در آغوش بگیرید، به او شیر دهید و این کار را تکرار کنید. او همین کارها را می‌خواهد.

سلب مسئولیت: ما در اینجا شما را راهنمایی کردیم، این اطلاعات به هیچ وجه جایگزین خدمات پزشکی نخواهد بود. برای اطلاعات بیشتر همیشه با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید